سفر معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی به پیرانشهر

حضرت حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ورود به شهرستان پیرانشهر با استقبال مسئولین مواجه شد و سپس در فرمانداری این شهرستان حضور پیدا کرد که همگی نسبت به وحدت امت اسلامی تاکید کردند و افزودند وحدت چراغ روشن مسیر و باعث پیشرفت اسلام خواهد بود.

در ادامه معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی در همایش روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی حضور به هم رسانید و در این همایش معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی نسبت به وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب تاکید کرد و گفت: اگر ما راه مذاهب را از طرق مختلف به سمت هدفی واحد بیابیم وحدت امکان پذیر است اما اگر مذاهب را در اهداف و برخی را در مسیر معکوس تلقی کنیم وحدت حاصل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی افزود: اگر همه را به عنوان راهروان سیره پیامبر ببینیم و چنین باوری داشته باشیم که ما مقصد داریم آن وقت وحدت امکان پذیر خواهد شد و در واقع وحدت تنها با گفتن و تکرار کردن کلمه وحدت ایجاد نمی شود و ما باید همه سازوکار خود را در مسیر وحدت به کار ببریم.

وی با بیان اینکه باید ایثار و فداکاری در جمع و جامعه اسلامی بین همه مسلمانان و مذاهب به صورت مشترک مورد توجه قرار گیرد، گفت: جهان اسلام  امروز به معنای اصل کلمه نیاز به وحدت دارد تا دین اسلام بیشتر از این لکه دار نشود و استکبار جهانی نابود شود.

در ادامه ماموستا محمودی امام جمعه پیرانشهر نیز نسبت به وحدت کلمه تاکید کرد و افزود: دنیای اسلام نیاز به وحدت  دارد و اگر ما دنبال وحدت هستیم باید همه را برادر و برابر بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز همه باید دست به دست هم دهیم و همه علمای اسلام نیز برای وحدت امت اسلامی باید متحد شویم ، بیان کرد: وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب و ولایت فقیه هدایتگر مسیر اصلی است.

سپس رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان پیرانشهر در این همایش با تاکید به اینکه ما باید اسلام معتدل و اعتدالی را به جهان معرفی و در برابر افراط و خشونت ایستادگی کنیم ، اظهار کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که اسلام دین افراط و خشونت نیست بلکه دین  مداراست و ما با وحدت در کنار هم این امر را به سرانجام موثر برسانیم.

ماموستا دکتر عابد نقیبی افزود: سران عرب نوکران غرب بوده و امروزه فتنه بین مسلمانان ریشه در کشورهای عرب و جهان استکبار دارد که باید هوشیارتر از همیشه باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, | 21:40 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=